سبک روزانه - وب سایت ارائه خدمات آموزشی و خدماتی

جدید ترین مقالات تخصصی را به صورت رایگان در سبک روزانه دنبال کنید.

سبک روزانه - وب سایت ارائه خدمات آموزشی و خدماتی

جدید ترین مقالات تخصصی را به صورت رایگان در سبک روزانه دنبال کنید.

عوامل رتبه بندی روی صفحه


راه صفحه شما بهینه شده می تواند تاثیر زیادی بر توانایی آن در رتبه بندی داشته باشد.

عوامل رتبه بندی صفحه جستجو در صفحه چه هستند؟

فاکتورهای رتبه بندی در صفحه می توانند در صورتی که به درستی بهینه سازی شوند، توانایی صفحه خود را در رتبه بندی تاثیر می گذارد. بزرگترین عوامل بر روی صفحه که رتبه بندی موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد عبارتند از:

محتوا صفحه

محتوای یک صفحه چیزی است که ارزش یک موقعیت نتیجه جستجو را جلب می کند. این چیزی است که کاربر برای دیدن آن است و بنابراین به موتورهای جستجو بسیار مهم است. به این ترتیب، ایجاد محتوای خوب برای شما مهم است. پس محتوای خوب چیست؟ از دیدگاه جستجوگرها، محتوای خوب دو ویژگی دارد. محتوای خوب باید تقاضا را عرضه کند و باید مرتبط باشد.

محتوای خوب درخواست تقاضا:

درست مانند بازارهای جهانی، اطلاعات توسط عرضه و تقاضا تحت تاثیر قرار می گیرد. بهترین مطالب این است که بهترین کار برای تامین بزرگترین تقاضا را دارد. این ممکن است به شکل یک کمیک XKCD باشد که جوک های nerd را به یک گروه بزرگ از تکنولوژیست ها عرضه می کند یا ممکن است یک مقاله ویکی پدیا باشد که تعریف وب 2.0 را به جهان توضیح می دهد. این می تواند یک ویدیو، یک تصویر، یک صدا یا متن باشد، اما باید یک تقاضا برای محتوای خوب در نظر بگیرد.

محتوای خوب قابل اتصال است:

از دیدگاه SEO، بین بهترین و بدترین محتوا در اینترنت وجود ندارد اگر آن را قابل اتصال نباشد. اگر مردم نمیتوانند به آن پیوند داشته باشند، موتورهای جستجو بسیار بعید به نظر میرسند و به عنوان نتیجه محتوا، ترافیک را به وب سایت داده نمیکند. متأسفانه این اتفاق می افتد بسیار بیشتر از آنچه ممکن است فکر کند.چند مثال از این موارد عبارتند از: نمایش اسلایدهای تصویر AJAX، محتوای قابل دسترسی بعد از ورود به سیستم و محتوایی که قابل پخش نیست یا به اشتراک گذاشته نمی شود. محتوائی که تقاضا را عرضه نمی کند یا قابل اتصال نیست، در چشم موتورهای جستجو بد است و احتمالا بعضی از افراد نیز.

  

برچسب عنوان

تگ های عنوان دوم مهمترین عامل در صفحه برای جستجوگرها پس از محتوا است. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد برچسب های عنوان را اینجا بخوانید .

نشانی اینترنتی

در کنار پیاده سازی هوشمندانه داخلی، SEO ها باید اطمینان حاصل کنند که سلسله مراتب دسته بندی وب سایت داده شده در URL ها منعکس شده است .

زیر مثال خوبی از ساختار URL است:

  • http://www.example.org/games/video-game-history

این URL به وضوح سلسله مراتب اطلاعات مربوط به صفحه را نشان می دهد (تاریخچه در رابطه با بازی های ویدئویی در زمینه بازیها به طور کلی). این اطلاعات برای تعیین رعایت یک صفحه وب داده شده توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. با توجه به سلسله مراتب، موتورها می توانند نتیجه بگیرند که صفحه احتمالا به تاریخ به طور کلی مربوط نمی شود، بلکه به تاریخچه بازی های ویدئویی بستگی دارد. این باعث می شود نامزد ایده آل برای نتایج جستجو مربوط به تاریخ بازی های ویدئویی باشد. همه این اطلاعات را می توان بدون حتی نیاز به پردازش محتوا در صفحه، حدس زد.

مثال زیر بدست آمده از ساختار URL است:

  • http://www.imdb.com/title/tt0468569

بیشتر بخوانیدمقایسه بک لینک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی



بر خلاف مثال اول، این نشانی اینترنتی سلسله مراتب اطلاعات وب سایت را نشان نمی دهد. موتورهای جستجو می توانند ببینند که صفحه داده مربوط به عناوین (/ title /) است و در دامنه IMDB است اما نمی تواند تعیین کند چه صفحه ای در مورد آن است. ارجاع به "tt0468569" مستقیما به چیزی که وب جستجوگر احتمال دارد جستجو کند به طور مستقیم نتیجه نگرفته است. این به این معنی است که اطلاعات ارائه شده توسط URL برای موتورهای جستجو بسیار کم است.

ساختار URL مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا اهمیت نسبی را درک کنند و یک صفحه مترادف مربوطه را به صفحه مورد نظر اضافه می کند. این نیز از یک دیدگاه متن لنگر مفید است زیرا افراد احتمال بیشتری دارند با کلمه یا عبارت مرتبط مرتبط شوند اگر کلمات کلیدی در URL موجود باشد.

بهترین روش SEO

صفحات محتوا گوشت وب سایت ها هستند و تقریبا همیشه به این دلیل است که بازدیدکنندگان به سایت می آیند. صفحات محتوای ایده آل باید به یک موضوع خاص، معمولا یک محصول یا یک شیء خاص باشند، و بسیار مهم باشند.

هدف از صفحه وب داده شده باید به طور مستقیم در تمام زمینه های زیر بیان شود:

  • تگ عنوان
  • نشانی اینترنتی
  • محتوای صفحه
  • متن آل متن

در اینجا یک مثال از یک صفحه وب به خوبی طراحی شده و موتور جستجوگر است. تمام عوامل آن بر روی صفحه بهینه شده اند.

on-page-factors-good.png؟ mtime = 20170104131419 # asset: 2275: url

صفحه محتوا در این رقم به چند دلیل خوب است. اول، محتوا در اینترنت منحصر به فرد است (که باعث می شود که موتورهای جستجو به خوبی رتبه بندی شوند) و اطلاعات خاصی را در عمق زیادی پوشش می دهد. اگر یک جستجوگر سوالی در مورد سوپر ماریو جهانی داشته باشد، احتمال دارد که این صفحه به پرس و جو خود پاسخ دهد.

به غیر از محتوا، این صفحه به خوبی تنظیم شده است. موضوع صفحه در برچسب عنوان (سوپر ماریو جهانی - ویکیپدیا، دانشنامه آزاد)، URL (http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Mario_World)، محتوای صفحه (عنوان صفحه، «سوپر ماریو» ماریو جهانی ") و درون متن اصلی هر عکس روی صفحه است.

مثال زیر یک صفحه وب به خوبی بهینه شده است. توجه کنید که چگونه از مثال اول متفاوت است.

on-page-factors-poor.png؟ mtime = 20170104131430 # asset: 2279: url

این رقم نشان می دهد که یک موتور جستجوی دوستانه کمتر از یک صفحه محتوا که هدف قرار دادن واژه "سوپر ماریو جهانی" را نشان می دهد. در حالی که موضوع صفحه در برخی از عناصر مهم صفحه وب (برچسب عنوان و تصاویر) حضور دارد، محتوای کمتر از نمونه ویکیپدیا است و کپی مربوطه در این صفحه برای خواننده کمتر مفید است.

توجه داشته باشید که شرح بازی به طور مشکوک مشابه کپی نوشته شده توسط بخش بازاریابی است. "ماریو در حال بزرگترین ماجراجویی است که تا کنون بوده است و این بار او دوستی را به ارمغان آورده است." این زبانی نیست که جستجوگران در جستجوهای خود بنویسند و این نوع پیام نیست که احتمالا به یک پرس و جو جستجوگر پاسخ دهد. این را با اولین جمله از مثال ویکی پد مقایسه کنید: "سوپر ماریو جهانی یک بازی پلتفرم است که توسط نینتندو به عنوان یک پلت فرم برای سیستم سرگرمی فوق العاده نینتندو منتشر شده است." در مثال ضعیف بهینه شده، آنچه که توسط اولین جمله تعیین شده اینست که کسی یا چیزی به نام ماریو در یک ماجراجویی است که بزرگتر از ماجراجویی قبلی خود است (چگونه می توانید آن را اندازه گیری کنید) و او همراه با یک دوست نامرئی

مثال ویکیپدیا به خواننده میگوید که سوپر ماریو جهانی یک بازی است که توسط نینتندو برای سیستم بازی Super Nintendo Entertainment System توسعه داده شده و منتشر شده است. مثال دیگر چنین نیست. نتایج جستجو در هر دو Bing و Google نشان می دهد که صفحه بهینه سازی بهتر صفحه رتبه بندی بالاتر است.

وب سایت ایده آل بهینه شده

یک صفحه وب ایده آل باید تمام موارد زیر را انجام دهد:

  • با توجه به یک موضوع خاص (معمولا یک محصول یا یک واحد خاص)
    • شامل موضوع در برچسب عنوان
    • شامل موضوع در URL
    • موضوع را در متن متن تصویر قرار دهید
    • چندین بار در متن متن را مشخص کنید
  • ارائه مطالب منحصر به فرد در مورد یک موضوع خاص
  • پیوند را به صفحه رده خود اضافه کنید
  • پیوند به صفحه زیر شاخه خود (اگر قابل اجرا باشد)
  • پیوند به صفحه اصلی خود (معمولا با یک لینک تصویر نشان دهنده لوگوی وب سایت در سمت چپ بالای صفحه انجام می شود)

منبع : moz

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد