چگونه یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا بیاوریم؟ اگر بخواهیم یک پاسخ سریع به این سوال بدهیم باید بگوییم که: با رعایت کلیه اصول سئو میتوان یک کلمه کلیدی را در گوگل بالا آورد. اما حقیقت این است که این سوال با فرض آنکه مرحله تحقیق کلمات کلیدی به پایان رسیده است و شما تمام اصول را برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب رعایت کردهاید و حالا میخواهید بر اساس کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود، محتوایی تولید کنید و آن را به صدر جدول گوگل برسانید. مطرح شده است. در این حالت شما به راهکارهایی احتیاج دارید که به شما برای تولید محتوا و تبلیغ آن کمک کند.
امروزه سئو و بازاریابی آنلاین دو مقوله بهم گره خوردهاند. امروزه اگر میخواهید سایت فروشگاهی شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، قبل از هر کاری باید کالای مورد تقاضای مشتری را با بهترین قیمت، بهترین کیفیت، بهترین خدمات ارسال کالا، عرضه کنید. بعد از آن مسائل فنی مرتبط با سئو و طراحی سایت و موارد این چنینی مطرح است. به همین دلیل در این مقاله با رویکرد بازاریابی به کیفیت محتوای تولید شده و تبلیغ آن نگاه خواهیم کرد.
با توجه به الگوریتمهایی مانند رنک برین Rankbrain اصول تولید محتوای مرتبط کمی با گذشته تفاوت کرده است. اکنون شما باید هنگام رخدادهای مهم در صنعت خود، محتوایی مرتبط با آن را در سایت خود ایجاد کنید.
محتوای با کیفیت جزء عواملی است که اگر سایتی آن را داشته باشد، براحتی میتواند رتبههای برتر گوگل را از آن خود کند. محتوای با کیفیت به سادگی میتواند کاربران را به سایت شما جذب کند. افزایش جذب مخاطب میتواند به افزایش رتبه سایت شما منجر شود. با افزایش کیفیت محتوا گوگل به سایت شما امتیاز اعتبار و امتیاز ارتباط با واژه کاربر بالاتری خواهد داد.
با توجه به اینکه گوگل برای تمام کلمات کلیدی از الگوریتم رنک برین استفاده نمی کند و الگوریتمهایی مانند الگوریتم گوگل پاندا، الگوریتم گوگل پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر همچنان در تعیین رتبه صفحات نقش دارند. پیشنهاد اصلی این است که در یک صفحه، کلمه کلیدی را در سرتیترهای H1,H2,H3 و تگهای "بالد S و ایتالیک em "و همچنین بصورت معمولی چندین بار در محتوا به کار ببرید. به کارگیری واژههای هم معنی با کلمه کلیدی هم بسیار اهمیت دارد.
نکته: هنگام تولید محتوا باید متن نهایی برای کاربر عادی بسیار ساده و قابل فهم باشد. بنابراین بعد از تولید محتوا متن را به خوانید و مطمئن شوید که متن کاملاً سلیس است.
نکته: هرگز در به کارگیری کلمات کلیدی در متن زیاده روی نکنید.
به روز رسانی محتوا بصورت منظم هم منجر به بهینه سازی تجربه کاربری سایت میشود و هم به افزایش رتبه سایت کمک میکند. بروز رسانی منظم محتوا باعث میشود که کاربران نیز بصورت منظم برای مطالعه محتوای جدید درج شده به سایت مراجعه کنند. از طرف دیگر رباتهای موتورهای جستجو نیز بر اساس الگوی بروز رسانی محتوا به سایت شما مراجعه میکنند و هر چه بروز رسانی محتوا منظم تر باشد سرعت ایندکس شدن صفحات سایت نیز بیشتر خواهد شد.
نکته: کیفیت محتوای تولیدی مهم تر از تعداد محتوای تولیدی در سایت است. یعنی آنکه اگر شما هفته ای یک محتوای با کیفیت ارائه بدهید. بسیار بهتر از آن است که هر روز یک مقاله بی کیفیت در سایت خود بارگذاری نمایید.
مطالب مرتبط :
تگهای متا اهمیت بالایی در سئو دارند. متا تگها درون تگ Head قرار میگیرند و اطلاعاتی راجع به صفحه به موتورهای جستجو ارائه میدهند.
نکته: تگهای متا در کمپینهای تبلیغاتی دیگر مانند بازاریابی در شبکههای اجتماعی نیز کاربرد دارند.
مهمترین متا تگها عبارتند از:
متا عنوان: این تگ یکی از مهمترین تگهای متا است. محتوای این تگ در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل به نمایش در آمده و کاربران با کلیک روی آن به صفحه مد نظر منتقل میشوند. استفاده از کلمات کلیدی در متا عنوان کاملاً ضروری است. پیشنهاد ما این است که متا عنوان با کلمه کلیدی شروع شود و یا دقیقاً خود کلمه کلیدی اصلی بعنوان متا عنوان استفاده شود.
نکته: گوگل در محتوای صفحه و متا عنوان بدنبال ارتباط محتوایی خواهد گشت و اگر از نظر گوگل عنوان صفحه با محتوای صفحه همآهنگ نباشد رتبه سایت شما در گوگل کاهش خواهد یافت و یا حتی از صفحه نتایج جستجوی گوگل حذف خواهید شد.
متا توضیحات: این تگ در کمپینهای شبکههای اجتماعی اهمیت بالایی دارد و محتوای آن ممکن است توسط گوگل استفاده شود.
متا توضیحات میتواند باعث افزایش نرخ کلیک سایت در گوگل و شبکههای اجتماعی شود. بنابراین استفاده از Call to Action برای محتوای متا توضیحات یک ضرورت است.
متا کلمات کلیدی: استفاده از متا کلمات کلیدی مدتی است که توسط گوگل نفی شده است. عملاً استفاده از آن بر روی سئو سایت شما تاثیر نخواهد داشت. اغلب کارشناسان سئو پیشنهاد میدهند که دیگر از این متا تگ در سایت خود استفاده نکنید. اگر میخواهید از این متا تگ استفاده کنید مطمئن شوید که بیش از چهار کلمه در آن قرار نمی دهید و کلمات کلیدی شما باید بیان کننده موضوع اصلی، محتوای صفحه باشند.
تولید بک لینک با توجه به الگوریتمهایی مانند الگوریتم گوگل پنگوئن بسیار سخت تر از گذشته شده است. گوگل و کارشناسان مستقل گوگل مانند مت کاتس Matt cutts به ما اطمینان دادهاند که سایتهای رقیب نخواهند توانست با ایجاد لینکهای بی کیفیت بر روی سئو سایت ما تاثیر منفی بگذارند و تکنیکهای سئو منفی بر روی سایت شما تاثیر نخواهند گذاشت. اما این به معنی آن نیست که مدیران سایت میتوانند با کمک ایجاد لینکهای بی کیفیت به بهبود سایت خود کمک کنند. لینکهای اسپم یکی از مخربترین روشها برای سئو یک سایت است. اگر گوگل اطمینان حاصل کند که مدیران سایت این لینکها را تولید کردهاند قطعاً سئو سایت شما آسیب جدی خواهد دید.
برای ایجاد بک لینکهای با کیفیت مطمئن شوید سایت شما با سایت لینک دهنده ارتباط موضوعی دارد. مطمئن شوید که مخاطبان سایت لینک دهنده به کالا و خدمات ارائه شده در سایت شما علاقه مند هستند. به هیچ عنوان به سایتی که به شما لینک داده است بک لینک ندهید. از بک لینکهای ثانویه سوء استفاده نکنید، گوگل به سادگی میتواند این موضوع را متوجه شود.(بک لینک ثانویه به این صورت است که شما در وبلاگ خود مقاله ای را که در سایت دیگری گذاشتهاید تبلیغ میکنید. سپس برای افزایش بازدید مقاله اصلی به جای لینک دادن به آن به صفحه ای از وبلاگ خود که در آن تبلیغ مقاله اصلی درج شده است بک لینک ایجاد میکنید.)
صفت Alt را بعضی سایتها بصورت صفت Global استفاده میکنند اما این صفت در واقع یک صفت عمومی برای تگهای Html نیست. این صفت در تگهای Img,area,input قابل استفاده است و به موتورهای جستجو کمک میکند که مفهوم عنصری که در این تگها قرار دارد را درک کند. مثلاً اگر شما عکسی از یک لپ تاپ در سایت خود قرار دهید. گوگل قادر به درک محتوای تصویر شما نخواهد بود. اما با صفت alt میتوانید به گوگل موضوع عکس خود را اعلام کنید.
صفت Alt به بهینه سازی تصاویر کمک میکند. یعنی آنکه اگر کاربر در جستجوی تصاویر گوگل کلمه کلیدی مرتبط با عکس شما را جستجو کند تصویر شما رتبه بهتری در این صفحه خواهد داشت.
اگر سرور به هر دلیلی نتواند عکس را برای کاربر فراخوانی کند. کاربر متن Alt را بجای تصویر خواهد دید و میتواند موضوع عکس بارگذاری نشده را متوجه شود.
در هر صفحه باید حداقل یک عکس با کلمه کلیدی اصلی صفحه ایجاد کرد. به این ترتیب گوگل مطمئن میشود که محتوای صفحه شما با کلمه کلیدی مرتبط است.
سئو بعنوان یک بازو از بازارایابی آنلاین عمل میکند. اما این بازو یکی از بازوان قدرتمند بازاریابی است و اصلاً نباید آن را کم اهمیت فرض کرد.
گوگل روز به روز به سمتی حرکت میکند که کاربران تنها سایتهایی را در نتایج جستجو ببینند که برای آنها کاربردی باشد. این بدان معنا است که سایت شما تنها در صورتی رتبه اول گوگل خواهد بود. که از نظر گوگل دقیقاً خواسته مشتری را برآورده کند و این کار را بهتر از سایتهای رقیب انجام دهد. گوگل برای آنکه متوجه شود کیفیت محتوای شما و ارتباط آن با خواسته مشتری به چه صورت است به عواملی نیاز دارد که به آنها Signal های رتبه بندی میگویند. در این مقاله ما 5 عامل مهم از صدها عامل تاثیر گذار در افزایش رتبه یک صفحه در گوگل را ذکر کرده ایم. رعایت دقیق و حرفه ای این 5 عامل در بسیاری از موارد برای ارتقاء رتبه یک سایت کافی است.
اگر شما کالا و خدمات را مطابق نظر کاربران تهیه کرده باشید و کاربر با ورود به سایت شما براحتی بتواند به خواسته خود برسد. شما در انجام سئو سایت خود موفق شدهاید و بازاریابی موفقی را نیز به اجرا گذاشتهاید.
درصد بالایی از مخاطبان بیشتر صنایع برای یافتن کالا و خدمات مد نظر خود در گوگل جستجو میکنند. این تعداد در آینده بیشتر نیز خواهد شد. گوشیهای هوشمند بسیار فراگیر شدهاند، اگر تا دیروز افراد برای کار با اینترنت نیاز به دانش کامپیوتری و کار با موس و کیبرد و آشنایی با سیستم عامل نیاز داشتند. امروزه تنها کافیست که نحوه کار با گوشیهای هوشمند را بدانند. بنابراین در آینده نه چندان دور بازاریابی آنلاین به یکی از مهمترین روشهای بازاریابی برای تمام صنایع تبدیل خواهد شد.
داشتن رتبه بالا در گوگل میتواند براحتی بعنوان یکی از مهمترین روشهای بازاریابی شما عمل کند. بسیاری از مشتریان ما 80 تا 100 درصد مشتریان خود را از طریق سئو سایت بدست میآورند. سایتهایی مانند دیجی کالا فروش سرسام آور خود را مدیون رتبه بالای خود در گوگل هستند.
بنابراین اگر قصد دارید که در آینده بازار خود را حفظ و توسعه دهید به بازاریابی با کمک سئو بعنوان یکی از مهترین بازوهای بازاریابی کسب و کار خود فکر کنید.